05 mei, 2008

Open venster

Internet is het venster op de wereld. Maar dan niet als het mooi weer is, zeker?
Met zo'n prachtige zomerse dagen als deze is mijn venster op de wereld het openstaande woonkamervenster in mijn achtergevel. Ik hoor precies wat mijn linker achterbuurman vertelt, en ik kan haarfijn volgen wat mijn rechter buurvrouw voor haar verjaardag kreeg want haar familie verkondigt met enthousiaste stem waarom welk cadeau werd gekocht. Ik kan ook vrij nauwkeurig volgen wat de meiden in de aanpalende straat uitvreten op hun slaapfeestje, en tussendoor hoor ik de kippen van de achterbuur en de hond van de andere achterbuur. Tel daar bij op het gekwetter van de vogels en het ruisen van de populier in de achtertuin en het geklater van het fonteintje van de linkerburen... En let ook even op het totale gebrek aan omgevingsgeluiden zoals auto's, brommers of grasmaaiers...
Is er dan iets boeiender dan dit klankspel waarin wel tien verhalen tegelijk verteld worden?

2 Comments:

Blogger Genine said...

i really enjoyd this and the last post. your shadows are great , I can't seem to find a way to get my dark recesed areas dark enough and still legible.
Wonderful work

6:58 p.m.  
Blogger a r n e l said...

Genine,
this last sketch is done with two filth tip pens. A grey one and a black one. And I try to use a grey shade that's not too dark, so I can put on another layer.

But to be honest with you, I envy the subtlty in your drawings. It's amazing how you use those bright colours and very thin lines. You use a lot of light in your sketches.

I guess I use shadows...
(and they're made by light too, I suddenly realise)....

7:59 p.m.  

Een reactie posten

<< Home