17 april, 2008

Oud en nieuw

"Zat hier vroeger geen platenzaak?"
"En waar is dat cafeetje naartoe?"
"Zonde dat die aparte kledingzaak ook weg is..."
"Stonden hier vroeger ook al rijtjeshuizen?"
"En wat is er gebeurd met die typische gevels?"
Het gebeurt me keer op keer als ik in een stad kom waar ik vroeger gewoond heb: ik zie steeds weer nieuwe dingen. Letterlijk.
En dan vraag ik mij af of ik het mij niet goed herinner, of dat er daadwerkelijk zo veel zaken gesloopt of gerenoveerd worden.
Ik heb er heus geen moeite mee dat oude glorie verdwijnt en dat er nieuwe vormgeving in het stadsbeeld verschijnt. Daarom hou ik ook zo van Rotterdam waarschijnlijk.
Maar tegelijkertijd vraag ik mij dan af of de stad verjongt, of dat ik verouder...

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik zou soms eens willen teruggaan in de tijd, zeker wel 30 jaar! En dan terug de weg naar school lopen zoals vroeger. Man, alles is zo veranderd en ik kan me er geen duidelijke voorstelling meer van maken.. Eens terug gaan piepen zou wel leuk zijn!
Liefs,

7:53 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Helemaal mee eens. Zeer herkenbaar.
Een mooie blog, ik volg 'm graag. Ga vooral door.

7:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zou dat een familietrek kunnen zijn?
Groetjes. Westendenaar.

8:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home