22 april, 2008

Buiten spel

Ik zou het niet eens durven, maar er zijn mensen die er hun hand niet voor omdraaien.
Probeer je voor te stellen dat je in een bomvolle woonkamer zit, en dat de hele familie aanwezig is. Plots vraagt iemand ongegeneerd of de televisie aan mag. (En dat klinkt dan niet eens als een vraag maar als een eis!)
In een mum van tijd overstemt een sportcommentator alle gesprekken, en de groep bezoekers begint langzaam uiteen te vallen in een kamp met sportliefhebbers, en een gezelschap dat eigenlijk gewoon hun gesprek wil voortzetten.
Gelukkig was het niet in mijn woonkamer. Anders had ik er gegarandeerd iets over gezegd.
Maar nu? Ach, Ik ging gewoon in de tuin zitten met mijn gesprekspartner, en wij hadden een leuke conversatie, een stralend zonnetje en een prachtig uitzicht.
Wie landskampioen werd, hoorde ik aan het gebrul dat plots langs de achterdeur naar buiten rolde...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hebben we al verschillende keren meegemaakt, bij mijn schoonouders... als 't koers is hé!
Liefs,

10:29 p.m.  

Een reactie posten

<< Home