07 april, 2008

Chinees

Iedereen krijgt wel eens een cadeautje waarvan hij zich afvraagt wat hij er mee aan moet. Maar heb je wel eens iets gekregen dat echt Chinees is? Ik wel, vorige week, voor mijn verjaardag. En ik was niet eens jarig.
Ik kreeg een dubbel-CD met de grootste hits van de voorbije jaren. De grootste Chinese (!) hits.
En ik vond het om twee redenen een heel leuk cadeau.
Primo, omdat de hele vormgeving van het CD-doosje volstrekt onbegrijpelijk is. Je snapt geen jota van de lettertekens; het kleurgebruik is eerder ongebruikelijk naar Westerse normen; de styling van de artiesten is erg kinderlijk; het kleurenpalet lijkt eerder geschikt voor een snoepwinkel... Bovendien klinkt de muziek alsof je naar een uiterst geslaagde kopie van het Eurovisie Songfestival zit te luisteren. Het geschenk was dus -letterlijk- goed fout. Heerlijk!
De tweede reden waarom ik dit cadeau zo op prijs stel, is omdat de vriendin die deze CD kocht, half Shanghai heeft afgestruind om deze CD te vinden. Ze kent er de weg en de taal maar kreeg er iedere keer de raad om die muziek te downloaden.
Maar nee, ...ze moest (en zou) een CD vinden voor me.
Ilse, bedankt voor alle moeite.

4 Comments:

Blogger patrick leemans said...

生日快乐 !

1:47 p.m.  
Blogger a r n e l said...

En dat betekent?

7:15 p.m.  
Blogger patrick leemans said...

Try Babelfish!

10:43 p.m.  
Blogger a r n e l said...

Patrick, bedankt voor de gelukwensen, maar ik ben NIET jarig.
Nog niet.
Dat duurt nog een paar maanden...

11:49 a.m.  

Een reactie posten

<< Home