28 oktober, 2007

Draagbare computers


Om tien voor zeven ging de telefoon. Ik stond met de autosleutels in mijn hand, klaar om naar mijn werk te rijden.
Op zo'n moment verwacht je niet dat er iemand belt, dus gaan er meteen de gekste dingen door je hoofd. Iets met de familie gebeurd? Maar de nummermelder op mijn DECT-telefoon gaf aan dat het uit de regio kwam waar mijn werk gevestigd is. Het was echter niet dát nummer.
Toch bleek het mijn werkgever te zijn. Van op een privé-nummer. Met de mededeling dat ik vandaag niet hoefde te komen werken...
Hoezo? Ontslag? Iets met de bedrijfsleiding aan de hand?

Nee. er was de voorbije nacht ingebroken, en een stel indringers had de uitdrukking draagbare computers iets te letterlijk genomen. Een dozijn computers waren gestolen in precies vijf minuten tijd. Want dat was de tijd die lag tussen het afgaan van het alarm, en het opduiken van de security en de directie...

Gelukkig hebben we ook apparatuur die te zwaar is om te verslepen, ook al ben je met meerdere inbrekers...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

nice site : http://moleskineproject.com/

9:50 p.m.  

Een reactie posten

<< Home