16 oktober, 2007

Buitenkant Binnenhof

Recht tegenover de ingang van het Haagse Binnenhof is een McDonalds, en rechts van de hamburgertent zie je een pittoresk rijtje met historische panden.
Ik stond er vlakbij op de tram te wachten, en volgens de uurtabel had ik nog ruim een kwartier tijd voor de volgende tram langs kwam. Bijna instinctief ging mijn hand naar mijn schetsboekje, en probeerde ik een aardig hoekje of een opvallend detail te tekenen. In dit geval leek me het gevelrijtje bij de McDonalds wel een aardig plaatje.

Waar het aan lag, weet ik niet, maar ik had amper twee lijntjes op papier gezet, (eerste schets) of lijn 17 kwam er aan denderen. Daar sta je dan. Met meer intentie in je hoofd, dan resultaat op papier...
Ik probeerde nog snel zo veel mogelijk visuele informatie in een paar krabbeltjes te vangen. En op de tram wou ik nog snel een aantal dingetjes die ik mij herinnerde, aan het papier toevertrouwen, maar het enige wat uit mijn stiftje vloeide, waren een paar bibberlijntjes.
Zo goed en zo kwaad als het ging, heb ik de rest dan maar thuis afgewerkt (tweede schets)...

1 Comments:

Blogger patrick leemans said...

Voor zo een geheugen wil ik wel eh... tekenen, Arnel.

10:33 a.m.  

Een reactie posten

<< Home