23 oktober, 2007

Uitweguitleg


Ik wil best meegaan in het idee dat Joan Rowling haar tovenaarsleerling zonder veel moeite in een ander tijdsgewricht van Zweinstein kan doen terechtkomen. En ik wil me best inleven in de fantasie van Lewis Caroll, zodat ik meereis met Alice als ze via een gat in een holle boom in Wonderland terecht komt.
Zelfs de sciencefiction-reeks "Stargate 1" prikkelt mijn verbeelding.
En ik heb met bewondering zitten kijken naar de constructie die in Disney's "Monsters & Co" werd verzonnen om van een boze-dromen-fabriek in de slaapkamer van kinderen te belanden...
Er zijn blijkbaar meerdere manieren om protagonisten in een verhaal op een wonderlijke wijze van het ene decor naar te andere te verplaatsen.

Maar mijn empathie heeft zijn grens bereikt, als ik in een scheepskantine een bordje zie hangen, met "Nooduitgang".
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dat, als het schip tenonder gaat... dat ik dan via die deur weer op de wal terecht kom?
Volgens mij kom ik dan van de ene ondergelopen ruimte in de andere ondergelopen ruimte.
Of is dat te kinderlijk gedacht?

1 Comments:

Blogger Genine said...

this is great!!

6:05 p.m.  

Een reactie posten

<< Home