09 maart, 2007

Op een rijtje


Op de radio word je ermee om de oren geslagen: de verkeersmeldingen. En net zoals het weer en de voetbaluitslagen, zijn die sterk overroepen.
Ik zet het even op een rijtje voor je...
Ik sta geregeld 's ochtends EN 's avonds een kwartier voor een brug die opengaat om schepen door te laten. Af en toe sta ik vijf minuten voor een slagboom voor een goederenspoor. En als ik erg laat ben, schuif ik nog eens tien minuten aan op de afrit van een snelweg.
In het béste geval zit ik driekwartier in de auto. Maar als ik die drie hindernissen meetel kan de reistijd naar mijn werk een half uur langer uitvallen.

Een half uur tijdverlies? Ik dacht 't niet.
Opeens krijg ik namelijk tijd om leuke dingen te doen waarvoor ik anders nauwelijks tijd maak. Waarom zou ik een half uur zitten sakkeren en zeuren als ik een dozijn CD's bij de hand heb? Ik luister naar mijn favoriete muziek, of blijf bij door naar de radio te luisteren. Of ik zit een stukje te lezen. De krant, een tijdschrift... Is de slogan van Barnes & Noble niet "We gave you time to read"?

En ik krijg natuurlijk plots de kans om iets te tekenen, zoals dit...