03 januari, 2007

Bij de beesten af


Op deze wei staan normaal paarden, geiten en schapen, en af en toe loopt er nog een hond tussendoor. En op oudjaarsavond was dat niet anders.

...dat doet mij denken aan al die bezorgde "baasjes" die hun huisdier binnen-nemen als er vuurwerk afgestoken wordt. Want "ze hebben daar last van". En "ze zijn bang, en raken gestresst". De beesten in die wei gaven geen krimp toen ik voor vele tientallen euro's pijlen de lucht in joeg.
Het zijn vooral de eigenaars van kleinere huisdieren die met plaatsvervangende zorgen zitten. Wie heeft er het meeste last als mijn buren bijvoorbeeld op kerstavond weggaan, en hun hond in de keuken opsluiten. Ik? Of die hond? Het beest heeft geblaft van half-acht tot half-twee...

Met het risico om nu als harteloos versleten te worden: er zijn veel te veel huisdieren in dit land. En veel te veel oversentimentele mensen...
Zo werd ik ooit bijna gestenigd toen ik, in een groep vrouwen, vertelde dat ik een emmer water over een kat gooide die meerdere keren per dag probeerde binnen te sluipen in onze keuken. Ik heb het beest sindsdien nooit meer gezien, en ik kan weer zorgeloos mijn achterdeur openlaten...
Die vrouwen zitten zich daar nu nog zorgen over te maken!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Chic maat, deze blog blijft toch nog altijd een rustpunt, een plaats waar je even tot jezelf kan komen, een rustig zijsteegje op de drukke weg van het web.

Nogmaals, thumbs up and keep it up!

9:16 a.m.  

Een reactie posten

<< Home