22 mei, 2009

Seks in de city

Ik moet er nog luidop om lachen als ik er aan terugdenk.
Het was een doordeweekse dag en ik hoefde niet te werken. Het was prachtig weer en ik liet mezelf toe om op een terrasje post te vatten. De bedoeling was om wat te schetsen maar voor mij vleiden zich drie Vlaamse dames neer die heel duidelijk van plan waren om het terras te domineren. U kent het type wel: ruim in de veertig en de wijsheid in pacht. Maar met te veel vrije tijd om de dag op een zinvolle manier door te komen, bleek uit hun shoppingtasjes. En ze waren gescheiden. Dat kon je duidelijk horen.
Hun accent verklapte dat ze niet uit de streek kwamen, maar wat ze zeiden was luid en duidelijk.
Een van de drie had net een nieuwe vriend, nadat haar man er met een andere vrouw vandoor was....
"Ja, " zei de luidruchtigste van de drie, "als hij voor een andere kiest, kunt ge er weinig aan doen".
"Maar," beweerde de eerste over haar ex, "Het is een brave. Ik kom er nog goed mee overeen. Ge kunt er goeie afspraken mee maken."
"Zeg," wou haar vriendin weten, "zo... als vrouwen onder elkaar... Frank (die nieuwe vriend dus) is toch altijd uw grote liefde geweest?" En zonder het antwoord af te wachten, voegde ze er aan toe: "Ge hebt 't getroffen".
En ik moest erg mijn best doen om het niet uit te proesten toen ze zei: "En als het eens niet goed gaat, breng 'm dan maar bij mij!"

Hilarisch gesprek! Beter dan een aflevering van "Desperate Housewives"!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Arnel,
Ben je zeker dat het Vlaamse dames waren?
Ach ja, het accent!
Spraken ze misschien speciaal luid opdat jij het zou horen?
Groetjes. Westendenaar.

9:03 p.m.  
Blogger Unknown said...

Uit het leven gegrepen, weer zo'n juweeltje Arnel!

10:50 p.m.  

Een reactie posten

<< Home