02 mei, 2009

All I got

Je kent ze wel, die t-shirts met het opschrift "My brother went to London and all he got me is this lousy t-shirt." Dat krijg je dan -letterlijk- als je een broer hebt met weinig fantasie die denkt dat hij van zijn Londen-reis een souvenirtje moet meebrengen. Mijn broer heeft gelukkig een heel ander gevoel voor humor, en bovendien reist hij veel te veel om iedere keer een souvenirtje mee te brengen.
Ik zat onlangs in het schitterende Spoorwegmuseum in Utrecht. Als je ooit een indrukwekkend museum wil zien waar je je ogen uitkijkt, moet je daar zijn. En op zulke gelegenheden heb ik altijd de drang om te schetsen. Al 's ochtends vraag ik mij dan af waarmee ik 's avonds zal thuiskomen. Dat hangt meestal af van "de inspiratie van het moment". Wel... ik kwam dus thuis met deze schets. Een tekening van een oldtimer uit de jaren 30-40. Het museum staat dus vol met indrukwekkende treinen, en ik kom thuis met een lousy tekening van een auto.