21 maart, 2009

Gejengel of geboenk?

Het is erg verleidelijk om bij prachtig lenteweer voorbij een terrasje te lopen, maar...
Ach wat, ik ga gewoon zitten om te genieten van de zon, de voorbijwandelende jurkjes, een cappuccino en de lichte loungemuziek die op de achtergrond aanwezig is.
Tot een draaiorgel wordt gestart. Nu pas zie ik het onding staan, dat een beetje verdoken stond tussen twee marktkramen. Loeihard gaat dat kitschgedrocht. Met de meest verschrikkelijk versies van popklassiekers.
En alsof dat gejengel nog niet indringend genoeg is, staat de orgelman fanatiek met zijn metalen geldbakje op de maat van de muziek te schudden.

En plots vraag ik me af wat ik verkies.
Dit? Of een of andere opgeschoten puber die met een bakbeest van een ghettoblaster zijn nieuwste hiphop-cd over de markt doet schallen?
Het tweede.
Geloof me: het tweede!