10 april, 2009

Het Zweeds uws aanschijns

"De nieuwe karretjes komen volgende week binnen, meneer."
En ik kwam helemaal niet voor de karretjes. Ik kwam voor een boekenkast en een bureau.
Bij Ikea wordt alles dan wel in handige platte dozen verpakt, maar bij dat bureau waren dat drie dozen van samen bijna 100 kilogram. En de boekenkast bestond uit liefst negen dozen van samen 100 kilogram.
Ik had dus rond de 200 kilogram op mijn karretje liggen.
En het karretjes had kapotte banden. Stroeve wieltjes dus.
Je kunt in zo'n situatie natuurlijk een andere karretje nemen maar ze hadden -echt waar- allemaal kapotte banden.
"Ja, meneer, dat weten wij. Maar de nieuwe karretjes kome-..."
"Laat maar," dacht ik hevig hijgend en zwetend.
"U kunt ook alles thuis laten bezorgen." zei de caissiere die mij had zien zwoegen. "De bezorgbalie is aan de andere kant van de winkel."
Zelfs de Ikea-humor is plat.

1 Comments:

Anonymous Jeroen said...

Welkom in m'n RSS-lezer :-)

12:59 p.m.  

Een reactie posten

<< Home