18 mei, 2009

Rooskleurig

We zaten met het hele gezin op een terrasje en bestelden drankjes. Een koffie, nog een koffie, en ... nog een koffie. Een witte wijn, een ice tea... en "Een Fristi!" besliste mijn dochter in een melige bui. Ook goed. Zij kreeg dus haar Fristi. In een flesje. Met een roze rietje.
Maar mijn dochter is nogal een wakkere, en in no time had ze gezien dat de houdbaarheidsdatum op het flesje al drie weken verstreken was. Zij riep dus het wat verveeld kijkende weekendhulpje van de bediening, en begon over die datum.
"Zal ik een andere brengen?" stelde het meisje voor, maar dat hoefde niet volgens mijn dochter, want "Er is niks verkeerd met de smaak".
"Maar misschien kun je er even op letten bij de volgende klanten", voegde ik er nog aan toe,

En een paar tellen later werd inderdaad aan andere tafeltjes verschillende keren Fristi besteld. Maar die kwamen allemaal in een glas, maar met rietje.