07 maart, 2009

Patatten

Discretie is blijkbaar een te moeilijk woord, voor veel mensen. Het is gek hoe mensen over mij oordelen als ik ergens zit te schetsen. Zo zat ik onlangs in een restaurantje op mijn eten te wachten, en ik vond dat ik snel een schetsje kon maken. Het onderwerp stond recht voor mij op tafel.
Maar plots hoorde ik schuin naast mij iets te luid fluisteren: "Hij is aan het tekenen". (Ja, mevrouw, ik heb u wel gehoord.) En aan het tafeltje tegenover het mijne probeerde iemand reikhalzend te achterhalen wat ik aan het tekenen was. (Ja, meneer, ik heb u wel gezien.) En ook de kelner maakte een onnatuurlijke en veel te lange bocht, om te zien wat ik aan het doen was.

Dit schetsje is niet -zoals de Vlamingen zeggen- tussen de soep en de patatten gemaakt, maar tussen mijn eerste drankje en de spaghetti.
En het was een vlugge bediening.