04 februari, 2009

Op mijn nummer

Ik zat weer eens in de file en voelde plots mijn mobiele telefoon overgaan. Ik viste hem uit mijn broekzak en drukte de trilfunctie uit. Ik kende het nummer niet en stelde me dus netjes voor, maar er werd prompt naar mijn vrouw gevraagd.
"Nee", reageerde ik, "daar spreekt u niet mee". En ik stelde me zelf nog eens voor.
"Bent u familie?", vroeg de man aan de andere kant van de lijn.
"Nee"' zei ik, in een poging om grappig te zijn. "Wij zijn getrouwd."
"En is ze thuis te bereiken?" hield de man stug vol.
"Ja", stamelde ik een beetje beduusd. Op dat ogenblik zou ze inderdaad thuis moeten zijn.
"Okee, dan bel ik haar daar wel..." hoorde ik de man nog zeggen.

Het duurde even voor ik mezelf vragen ging stellen.
Waarom belt iemand mij op mijn mobiel nummer, en blijkt dan niet te weten wie ik ben? Waar heeft hij dat nummer vandaan? Als hij mij niet kent, maar mijn vrouw wel, waarom belt hij dan mijn nummer? En hoe komt hij aan ons vast telefoommummer zonder mijn familienaam te kennen?
En hoe zal mijn vrouw dat uitleggen?

1 Comments:

Blogger Bientje said...

Tja... en? Heeft ze het al uitgelegd? Hihihihi
Als dat maar goedkomt hé Arnel?!
Liefs,

7:50 a.m.  

Een reactie posten

<< Home