12 december, 2008

Paniekvoetbal

Stel... ("Stel"' he) dat ik een leuke baan heb, met een aardig inkomen, maar ik ga iets te vaak uit eten, en ik ga eigenlijk veel te veel op vakantie. Ik wil ook de nieuwste multimediasnufjes hebben en ook de nieuwste blitse auto's geven me extra status. Ik wil er modieus bij lopen en ik gooi met geld om te scoren bij mijn vrienden. Ik geef bovendien veel uit omdat dat macho overkomt, en ik besteed alles uit wat ik goedkoper zelf zou kunnen doen. Kicken, toch?
Op het eind van de maand (of het boekhoudjaar) heb ik de krijtlijnen ruim overschreden, en vallen er financieel wel wat gaten, maar die vul ik door een nieuwe put de graven om de vorige te dempen.
En als het echt dramatisch wordt, laat ik alles schieten en ga ik aankloppen bij de overheid. Zij zullen toch wel mijn probleem oplossen, zeker?
Mooi niet, dus.

En toch is het precies dat wat de Amerikaanse autoconstructeurs ons nu flikken.
Eens kijken of dit potje paniekvoetbal een beker verdient...

1 Comments:

Blogger annie said...

You bet...The auto industry CEO's will take the Bailout $$, raise the price of cars, fire 100,000 American workers and move to some forgotten island to make cars and label them MADE IN AMERICA.
annie

11:56 p.m.  

Een reactie posten

<< Home