12 oktober, 2008

Mijn deel

Ik was een flink eind te vroeg om mijn twee gasten van het station af te halen en had dus ruim de tijd om een parkeer-plaatsje te vinden in de drukke stad.
Het beloofde een prachtige dag te worden. Het weer zat mee, het gezelschap was inspirerend, het eten was voortreffelijk, de sfeer was optimaal. We hebben een kunstgalerie en een  schitterende boekhandel bezocht. We hingen urenlang op een terrasje in de zon. En hadden het over de meest uiteenlopende dingen alsof we elkaar al jaren kenden. Terwijl we elkaar eigenlijk pas die dag voor het eerst hadden ontmoet. Een relaxte dag dus...
Tot ik opeens verschrikt overeind veerde, en "O shit" riep.
Ik realiseerde me plots dat ik vergeten was voldoende parkeergeld in de meter te gooien.
En ja hoor, ...een boete van 50 euro was mijn deel...