27 april, 2007

Voor de deur bivakkeren


Ik moest vandaag in een groot ziekenhuis zijn... Neenee, niks ernstigs. Dank je.

...ik rij dus de parkeerplaats op, en zet mijn auto vier-vijf auto's van een camper vandaan. (Vlamingen gebruiken daar voor het "prachtige Nederlandse" woord mobieloom, mobile home)
Het zal wel aan de tropische temperaturen in de auto gelegen hebben, maar het duurde even voor mijn grijze hersencellen op gang kwamen.
Een camper?
Wat doet een camper op de parkeerplaats van een ziekenhuis? Zijn de wachtrijen zó lang, dat je dagen op voorhand voor de deur moet bivakkeren? Is er een beddentekort, zodat de patiënten buiten moeten slapen? Is het personeel zó onderbemand dat het niet naar huis kan?
Of waren het fans van Grey's Anatomy die een ziekenhuisvakantie gepland hebben? Maar misschien ging het hier gewoon over toeristen die met hun gezondheid sukkelden?
Ze hadden zich in ieder geval voorgenomen om te blijven, want toen ik een tijd later vertrok, stond de camper er nog.

Ik was misschien beter wat langer gebleven. Dan hadden ze daar mijn rare hersenkronkels kunnen amputeren.

1 Comments:

Blogger patrick leemans said...

Dag Arnel,

Ik ben niet de eerste om je te complimenteren met je mooie tekeningen, zie ik, maar ik wil op mijn beurt zeggen dat ik je je tekentalent benijd.

Daarnaast was ik aangenaam verrast, dat ik een link naar mijn Bananenschil op je site aantrof. Ik heb meteen ook een link aangelegd naar jouw Pictures & Stories. Hopelijk vinden voortaan nog meer Vlamingen de weg naar je overpeinzingen en bijhorende schetsen.

De naam "Every picture tells a story" doet mij terugdenken aan een van mijn eerste elpees (in het Vinylen Tijdperk, remember?). "Every picture tells a story" was het eerste album van Rod Stewart, toen nog een voetballende rocker. Later verwelkte hij tot een suikerzoetzingende versie van Hugh Hefner die steevast viel voor het grote geld en de charmes van langbenige blonde fotomodellen. Sic transit...

10:37 p.m.  

Een reactie posten

<< Home