13 april, 2007

Een beestenleven


Met een stel paarden de zee in trekken om voor het plezier van toeristen garnalen te vangen... Ieder weekend de deuren van een kinderboederij openzetten om de geiten en konijnen halfdood te laten knuffelen... De hele dag tot aan je enkels in de stront staan om kinderen een ritje op de rug van een kermispaardje te laten maken...
Hoe ver gaat dierenliefde en waar begint mishandeling?
Voor de Nederlandse Actiegroep DierenLeed is alles dierenmishandeling, zolang je de beesten niet op het zelfde niveau zet van mensen. Gemakkelijk gezegd van achter je bureautje.
Dit stelletje flippende dierenactivisten kwam deze week in opstand tegen alle circussen in het land. Ze willen alle voorstellingen bannen en alle wilde dieren een beter leven geven. Meenemen naar huis, zeker?

Ik wist dus niet wat ik zag, toen ik een poosje geleden, op weg naar mijn werk, een stel kamelen zag grazen in de berm. Op de terugweg 's avonds heb ik even beter gekeken, en toen bleek dat op een braakliggend stuk industrieterrein een circus zijn tenten had opgezet, en dat de beesten van het malse voorjaarsgras stonden te genieten. Ze zaten aan een touw vast maar konden uitgebreid rondstappen en herkauwen.

Een circus tussen kantoorgebouwen... Kamelen tussen bureaucraten...
Zie je de parallel ook? Verzin je dan zelf een metafoor of een woordspeling?

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

I am a big fan of your artwork thanks.

fj

10:39 p.m.  

Een reactie posten

<< Home