02 december, 2006

Collectebus


Hier in de buurt is nauwelijks openbaar vervoer. En dan wil de overheid nog het dichtstbijzijnde treinstation sluiten... Als ik dan zo'n bui heb dat ik niet met de auto wil, hoe moet ik dan op reis?

Onlangs zijn we met zijn tweeën een dagje weg geweest, maar we waren aangewezen op een "autocar", een bus van een touringbedrijf.
Dat is redelijk comfortabel en je hoeft niet urenlang op de weg te letten. Je kunt op je gemak wat socializen, je benen strekken en af en toe een hapje eten, of wat drinken....
Aan de andere kant was ik wel bang dat ik in een bus met bejaarden zou terechtkomen... Dat viel wel mee, maar ik moet toegeven dat we met z'n beidjes wel de gemiddelde leeftijd een stuk naar beneden haalden.
Enkel dat ritueel op het eind, dat viel wat tegen. Een brave sociale ziel denkt dan dat ze met de pet moet rondgaan. "Voor de chauffeur".
Hoezo? Die man wordt toch betaald door het busbedrijf? Ik krijg toch ook op het eind van een werkdag geen extra fooi van mijn baas omdat ik mijn werk naar behoren gedaan heb. In mijn woordenboek heet "loon naar werken" nog altijd "salaris".
Maar ik was wel bang dat ik ergens -als straf- langs de snelweg in één af andere tent zou gedumpt worden, waar ze me een aerodynamische eierkoker of een elektrische deken zouden aansmeren...

1 Comments:

Blogger a dani said...

i understand english and german so i hardly understand what you write... but what i wanna say is that you're a very good drawer.

12:56 p.m.  

Een reactie posten

<< Home