25 oktober, 2010

Speel goed

De Nederlandse filmregisseur Dick Maas bewees met zijn films Amsterdamned, Moordwijven en de Flodder-trilogie dat hij niet vies is van een beetje ophef en sensatie. Zijn nieuwste film "Sint" verschijnt op 11 november, en omdat die maar tot 6 december heeft om geld op te brengen heeft Maas er voor gezorgd dat hij vrijwel iedere dag de media haalt.
Als je weet dat 60 procent van alle berichtgeving marketing-driven is (dus ingefluisterd door het bedrijfsleven, en dankbaar overgenomen door journalisten) dan vergt het niet veel fantasie om de manipulatieve truukjes van Maas te doorzien... Kindertjes zouden bang zijn van de poster, ouders zouden klachten indienen, commissies zouden het onderzoeken...
Vast.
Maas weet precies hoe hij de media moet gebruiken. Hij speelt dat goed.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

jammer dat er zo weinig mensen reageren.
Zijn best leuke tekeningen

jaap

3:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home