25 februari, 2010

Suikerzakje

Je kunt er bijna zeker van zijn... iedere keer als je een koffie bestelt, krijg je een kop koffie met een suikertje, een melkcupje en "iets lekkers". Dat "iets lekkers" is de ene keer een praline (een bonbon, voor de Nederlanders), een chocolaatje of een koekje. Met een beetje geluk krijg je zelfs een kokosmakroontje of een stroopwafeltje.
En als de uitbater een goeie dag heeft, of gewoon wat verder denkt dan zijn collega's, krijg je zelfs twee suikertjeklontjes. En dat is echt een luxe want meestal krijg je zo'n suikerzakje...

Maar nergens krijg je twee melkjes!
Ik hoef die twee suikertjes niet (ik ben al zoet genoeg van mezelf) maar ik wil twee melkjes! Iedere keer moet ik er om vragen. En dan krijg ik er altijd eentje extra, maar altijd met een blik van "Wie-wil-er-nou-twee-melkjes?".
Dan had ik maar een koffie-verkeerd moeten bestellen zeker?