07 december, 2009

Volk

Vrij regelmatig luister ik naar de Nederlandse radio ("Evers staat op", en de "Koen & Sander Show", voor de kenners). En wat me steeds weer opvalt zijn al die reclameboodschappen over doodgaan. Het lijkt wel of alle uitvaartbedrijven en verzekeringsmaatschappijen doodleuk naar de gunst van de Nederlandse klant aan het dingen zijn. Waarom moet ik op mijn nuchtere maag geconfronteerd worden met "Als u er niet meer zal zijn" of met "Voor uw nabestaanden..." Dat doemdenken heerste rond de eeuwisseling ook heel sterk.

Moet ik daar uit concluderen dat het eens zo vooruitstrevende Hollandse volk met zijn vrijheid/blijheid-mentaliteit en zijn alles-moet-kunnen-principes tegenwoordig negen jaar acherloopt.
Of proberen ze vooruit te kijken naar 2012?

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

schrekjelijk wie alle diene bildjes,
bäs op de kürbisjes...

2:37 a.m.  
Blogger LegalName said...

Gaaf blog... leuke en sfeervolle schetsen... check mijn blogs en laat me weten of we wat "In common" hebben!!

Ciao
Cor (uit Amsterdam en nu in Houston)

10:49 p.m.  

Een reactie posten

<< Home