23 augustus, 2009

Een andere blik

Snikheet was het, daar in Rennes. Maar dat schreef ik al.
Het was dan ook niet verwonderlijk dat we even gingen uitblazen in het lommerrijke Parc du Thabor, een van de mooiste parken van Frankrijk. Het park heeft vijvers, een voliere, een orangerie, een kiosk en een drankgelegenheid. Ik bestelde een blikje cola ("une boite de coca"), want we wilden even bijkomen op een bankje.
"Une cannette?" probeerde de duidelijk verveelde uitbater mij te verbeteren, en hij slofte doodgemoedereerd naar een koelkast.
"Oui, en boite", vulde ik tevergeefs aan.
Hij schoof zuchtend een (gelukkig ijskoud) blik cola voor zich uit over de toonbank, en mompelde "Deux euros cinquante..."
Mijn dorst was op slag een stuk minder, maar mijn temperatuur nam helaas nog meer toe.

Twee euro vijftig? Voor die prijs heb ik verdorie bij de Lidl een sixpack van flessen van een halve liter...
Ook in Frankrijk!