09 augustus, 2007

Op je achterhoofd gevallen?



Akkoord, het is een beetje duf om een rondvaart op de grachten van Amsterdam te doen. Maar ik maakte mezelf wijs dat ik op die manier (letterlijk) achter een aantal dingen zou komen. En dat ik zo een aantal dingen (ook letterlijk) vanuit een ander perspectief zou zien. Misschien zou ik wel een verhelderende uitleg krijgen...
Toegegeven, de uitleg was lekker beknopt en de talen waren verzorgd, maar het bleef bij de gebruikelijke "Links ziet U..."- en "Rechts ziet u..."- blabla. Het meest opzienbarende was echter, wat ik recht voor me zag: hoofdzakelijk gearriveerde mannen met kale koppen. De boot zat vol met oudere stellen uit alle uithoeken van de wereld.
Dat geeft meteen een andere invulling aan de uitdrukking "Van een kale reis thuiskomen."...

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoewel ik nog niet kaal ben, dit.
Bij ons is er een tearoom waar volgend opschrift te lezen is: "Lach niet met onze koffie, want je zult ook oud en slap worden. Groetjes. Westendenaar.

8:29 p.m.  
Blogger Pedro said...

Once I draw a very similar motive in China, Sailing up the Li River.

9:58 p.m.  

Een reactie posten

<< Home